Παιδιά και Οικονομικές Δεξιότητες  – Εύκολοι τρόποι για να τις αναπτύξετε

Σε μια εποχή που τα πάντα αλλάζουν, η πορεία της σχέσης μας  με το χρήμα είναι λογικό να έχει αλλάξει και αυτή.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι αναγκαία τα μαθήματα οικονομικής παιδείας στα παιδιά, όπου το ψηφιακό νόμισμα και οι αγορές γίνονται πλέον από ειδικές πλατφόρμες –το κινητό, το tablet ή τον υπολογιστή– και ολοένα  για περισσότερα παιδιά οι συσκευές αυτές γίνονται μέρος της καθημερινότητάς τους.

Αυτό συνεπάγεται μαζί με άλλους κινδύνους και οικονομικούς από άσκοπες αγορές καταναλωτικών αγαθών.

Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και της ψηφιακής επανάστασης που δημιουργεί μεγάλες ευκαιρίες, αλλά και σοβαρές απειλές κυρίως στα παιδιά που παίρνουν πολλές πληροφορίες χωρίς να έχουν την κατάλληλη παιδεία να τις επεξεργαστούν.

Η πληροφορία από μόνη της είναι στείρα, χωρίς τη γνώση.

Οι στόχοι

Σύγχρονες μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που έχουν οικονομική παιδεία από την οικογένειά τους είναι πιο οργανωτικά και πετυχαίνουν πιο εύκολα επαγγελματικούς και προσωπικούς στόχους και ως ενήλικες.

Η επίτευξη στόχων είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά γιατί τους προσφέρουν κινητοποίηση, γνώση, οργάνωση χρόνου, αξιοποίηση πόρων, εστίαση. Αυξάνουν την αυτοεκτίμησή τους και κυρίως τους δίνουν τη δυνατότητα ν’ αποκτήσουν ένα σκοπό που βαθμιαία αυξάνει την αυτοπεποίθησή τους.

Οι οικονομικές δεξιότητες είναι αναγκαίες για την καλλιέργεια και ανάπτυξη και  κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως  η λήψη αρμοδιοτήτων, η αυτοπεποίθηση, η έκφραση συναισθημάτων, η ομαδικότητα, οι σχέσεις, η επικοινωνία  μέσα στο οικογενειακό, εκπαιδευτικό και, αργότερα, στο εργασιακό περιβάλλον.

Έννοιες όπως κερδίζω, αποταμιεύω, καταναλώνω, ασφαλίζω είναι σημαντικές  να τις μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι και να μπορούν διαχειρίζονται καλύτερα τα πρώτα τους χρήματα, που είναι το χαρτζιλίκι τους. και να συνειδητοποιούν ότι πρώτα πρέπει να καλύπτουν  τις ανάγκες τους π.χ. κολατσιό από το κυλικείο και μετά να βάζουν στόχους και να πραγματοποιούν  και τις πιο σημαντικές για τα ίδια επιθυμίες π.χ. την αγορά ενός ποδηλάτου.

Δείτε ακόμα:  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Head Barista των Καφεκοπτείων Λουμίδη, κ. Κλουβάτου

Έτσι μπορούν να βάζουν στόχους στην αρχή βραχυπρόθεσμους και αργότερα μακροπρόθεσμους, να τους υλοποιούν, και ως ενήλικες να παίρνουν αποφάσεις για την οικονομική ευημερία τους, αλλά και για τους βασικούς τομείς της ζωής τους.

Η επιβράβευση

Σε όλη αυτή την προσπάθεια είναι σημαντικό να επιβραβεύουμε τα παιδιά μας γιατί αυτό τα παρακινεί να συνεχίσουν. Τους δίνει κίνητρο να ξέρουν ότι πάνε καλά και νιώθουν αυτοπεποίθηση να μας νιώθουν δίπλα τους με αποδοχή και αγάπη.

Επιπλέον, η οικονομική παιδεία τα βοηθάει να μη λειτουργούν παρορμητικά, να έχουν καλύτερη αγοραστική συμπεριφορά, να εμπνέονται από ένα στόχο, να μπορούν να βάζουν προτεραιότητες, να κάνουν καλή διαχείριση και όλες αυτές οι ενέργειες  αποτελούν την βάση για ανάπτυξη και δημιουργία.

Τα βοηθάει να γίνουν «οικονομικά έξυπνα παιδιά», να διευρύνουν το νου τους και να εστιάζουν στη λύση και όχι στο πρόβλημα.

Είναι τα παιδιά μας οι αυριανοί πολιτικοί, δάσκαλοι, γιατροί δικηγόροι, γονείς, σύζυγοι .

Είναι τα θεμέλια ενός νέου κόσμου. Ενός κόσμου με ενημερωμένους πολίτες, που θα μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και να δουν τα εμπόδια που θα παρουσιαστούν ως ευκαιρίες για δημιουργία και εξέλιξη.

Γιατί μπορεί τα παιδιά να είναι το 25% του πληθυσμού
είναι όμως το 100% του μέλλοντος.
Είναι το μέλλον που όλοι θέλουμε να ζήσουμε.

Κωνσταντίνα Κοντομάρη
χρηματοοικονομικός σύμβουλος
Συγγραφέας του βιβλίου προσωπικής ανάπτυξης
«Μικροί Ήρωες Μεγάλοι Ηγέτες», από τις Εκδόσεις Φυλάτος

Μοιραστείτε:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top