Υπέροχο πρωινό καφεδάκι

Εκτός από τόνωση, τι άλλο καλό μας προσφέρει;

Καφές, τσάι, ενεργειακά ποτά, energy coffee. Ελληνικός, espresso, φίλτρου, με γεύση ιδιαίτερη ή χωρίς, με κανέλα, ζάχαρη, σοκολάτα ή καραμέλα… Όποια μορφή κι αν έχει, φτάνει να είναι στα γούστα μας για να τον απολαύσουμε πριν ξεκινήσουμε για δουλειά.

Η δύναμη της καφεΐνης κάνει θαύματα και η μαύρη αλήθεια είναι ότι πολλοί από εμάς δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε τη μέρα μας χωρίς αυτή. Εδώ και πολλούς αιώνες η καφεΐνη είναι γνωστή για την ικανότητά της να μας κρατάει σε αφύπνιση, όμως λίγοι από εμάς γνωρίζουν τα υπόλοιπα οφέλη που μπορεί να προσφέρουν τα ροφήματα με βάση αυτή την ουσία. Ας δούμε μερικά από τα λιγότερα γνωστά πλεονεκτήματα της καφεΐνης σύμφωνα με την επιστήμη.

1. Καφεΐνη για… το μυαλό

Επιδρά στον εγκεφαλικό φλοιό και βελτιώνει τη σκέψη, τη γνωστική λειτουργία και τις δεξιότητες. Εκτός αυτού, σταματά τις επιδράσεις της αδενοσίνης στον εγκέφαλο, μίας ένωσης που μειώνει τη δραστηριότητα και την εγρήγορση. Έτσι, σταματώντας την αδενοσίνη, η καφεΐνη αποκτά τις ενεργειακές της επιδράσεις.

2. Καφεΐνη για… το πάχος

Μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, γι’ αυτό η περιστασιακή κατανάλωση αυξάνει το μεταβολισμό κατά 5-25%, ενώ η καφεΐνη μπορεί να βρεθεί σχεδόν σε όλα τα συμπληρώματα για την καύση του λίπους. Επίσης, βοηθά το σώμα μας να παράγει περισσότερη θερμότητα, που σημαίνει ότι καταναλώνει περισσότερη ενέργεια κάνοντάς το.

3. Καφεΐνη για… φυσική αντοχή

Τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη –καφές, ενεργειακά ποτά, συσκευασμένο iced coffee ή τσάι– ανεβάζουν τα επίπεδα αδρεναλίνης στο αίμα προετοιμάζοντας τους μυς για δράση. Τα αιμοφόρα αγγεία διαστέλλονται, οι παλμοί της καρδιάς αυξάνονται και η λειτουργία του εγκεφάλου γίνεται πιο έντονη.

4. Καφεΐνη κατά της… κατάθλιψης

Σύμφωνα με μία έρευνα από το ιατρικό περιοδικό JAMA Internal Medicine, στην οποία εξετάστηκαν 50,000 γυναίκες, αποδείχθηκε πως μόλις 120mg καφεΐνης ανά εβδομάδα είχε τη δυνατότητα να μειώσει την πιθανότητα ανάπτυξης κατάθλιψης κατά 15%. Καθημερινή κατανάλωση 240-360mg καφεΐνης, μειώνει τη πιθανότητα κατά 20%. Δεν είναι και άσχημα, έτσι;

5. Καφεΐνη για… τον πόνο

Η καφεΐνη ενισχύει τη δράση των παυσίπονων, που σημαίνει ότι χρειάζεστε μικρότερη δόση για να πετύχετε τα ίδια αποτελέσματα.

6. Καφεΐνη για… το άσθμα

Καταπολεμά την ασθένεια γιατί διαστέλλει τους βρόγχους στους πνεύμονες. Η μακροχρόνια κατανάλωση ποτών με καφεΐνη μπορεί ακόμα και να αποτρέψει την εμφάνιση άσθματος. Όταν η καφεΐνη μεταβολίζεται από το σώμα, παράγεται το υποπροϊόν θεοφυλλίνη –μία ουσία που συχνά χρησιμοποιείται στα φάρμακα για το άσθμα. Αυτό σημαίνει πως μια μικρή κούπα καφέ ή ενός ροφήματος με υψηλή περιεκτικότητα καφεΐνης, μπορεί να ενισχύσει τη λειτουργία των πνευμόνων. Ωστόσο, καλόν είναι να γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται για φάρμακο για το άσθμα και θα πρέπει να αποφεύγετε την υπερκατανάλωση της καφεΐνης.

Η παγκοσμίου φήμης διατροφολόγος Dr. Judit Kovács δήλωσε σχετικά:

«Η καφεΐνη έχει πολλές ευεργετικές δράσεις, όμως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με την ημερήσια πρόσληψή μας. Εκτός από τους κόκκους του καφέ, υπάρχουν περισσότερα από 60 είδη φυτών, όπως οι κόκκοι του κακάο, το τσάι και ο καρπός kola που περιέχουν καφεΐνη ή ενεργά συστατικά που είναι παρόμοια στη δομή τους, όπως η θεοβρωμίνη».

Ποια είναι η ημερήσια πρόσληψη καφεΐνης;

«Όπως έχουν καθορίσει οι κλινικές έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί από την EFSA (European Food Safety Authority) σε περισσότερους από 66.000 ανθρώπους, η ημερήσια πρόσληψη 400mg καφεΐνης δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία μας. Αυτό σημαίνει 4-5 καφέδες, cappuccino ή ενεργειακά ποτά των 250ml ανά μέρα. Ωστόσο, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ώστε να μην ξεπερνάμε τα 200mg καφεΐνης ανά μερίδα και να περιμένουμε τουλάχιστον 2 ώρες μεταξύ της κατανάλωσης ροφημάτων με καφεΐνη».

Μοιραστείτε:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Scroll to Top