Ανοιξιάτικη διατροφή: φίλοι, εχθροί και σύμμαχοι

Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι, εκτός από τους εσωτερικούς προβληματισμούς μας, το άγχος, τη θλίψη ή τη νευρικότητα, υπάρχουν και εξωτερικοί παράγοντες που μας τονώνουν ή μας καταβάλλουν; Τις περισσότερες φορές έχουν να κάνουν με τη διατροφή και κάποιες άλλες, με το συναίσθημα.

Ας γνωρίσουμε, λοιπόν, φίλους, εχθρούς και συμμάχους, μια σειρά από συνήθειες ή από απλούς διατροφικούς κανόνες, έτσι ώστε αυτή η άνοιξη να μας βρει δυνατούς και έτοιμους για δράση.

Άνοιξη, ξαναβρείτε τη χαμένη σας ενέργεια!

Οι συναισθηματικοί «φίλοι» μας
  • Ο έρωτας… Μειώνει το άγχος και απαλύνει το στρες, λόγω της έκκρισης ενδορφινών. Όμως και τα χάδια ηρεμούν, αφού «γεννούν» πολύ ευχάριστα συναισθήματα. Όπως και κάθε σωματική δραστηριότητα, έτσι και η σεξουαλική πράξη επιτρέπει την απομάκρυνση των μυικών, νευρικών και ψυχολογικών εντάσεων που πιθανόν να έχουν συσσωρευτεί.
  • Οι μικρές απολαύσεις… Οι περισσότεροι δεν τους δίνουμε ιδιαίτερη σημασία. Η μυρωδιά του καφέ, μια συζήτηση με φίλους που φέρνει στο νου ωραίες αναμνήσεις ή ένα κομμάτι απολαυστικής σοκολάτας, ενισχύουν το αμυντικό σύστημα του οργανισμού μας… δεν παχαίνουν!
  • Η ευτυχία… βελτιώνει την υγεία μας, γιατί βοηθάει στην παραγωγή αντισωμάτων, που τονώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, καταπολεμώντας το άγχος και χαρίζοντας μακροζωία. Αντίθετα, η μιζέρια, η δυστυχία και οι… ενοχές μάς κάνουν πιο ευάλωτους στην αρρώστια.
  • Το γέλιο… όπως άλλωστε και το χαμόγελο, είναι μοναδικό φάρμακο, αφού προκαλεί την έκκριση ενδορφινών (ενδογενή οπιοειδή) στον εγκέφαλο, που χαρίζουν ένα γενικό αίσθημα ευδιαθεσίας και ευεξίας.
  • Τα χρώματα… έχουν τη δύναμη του φωτός, είναι δηλαδή ηλεκτρομαγνητικά κύματα που ταξιδεύουν στην ατμόσφαιρα, μεταφέροντας μαζί τους την ενέργειά τους. Τα χρωματιστά φώτα τονώνουν τον οργανισμό και βοηθούν τον άνθρωπο να χαλαρώσει και να ηρεμήσει. Όμως, κι εδώ χρειάζεται μέτρο.

Οι «διατροφικοί» εχθροί μας
  • Η καφεΐνη: Βρίσκεται στο καφέ, το τσάι και τα αναψυκτικά τύπου κόλα και, αφού εξασκήσει μια σύντομη διεγερτική δράση, αυξάνει την κατανάλωση μεταλλικών  στοιχείων (μαγνησίου, ψευδαργύρου).
  • Το κάπνισμα: Εξαντλεί γρήγορα τα αποθέματα της βιταμίνης D.
  • Τα αναψυκτικά: Για λίγο, αισθανόμαστε τόνωση, αλλά σύντομα αντιλαμβανόμαστε ότι ο οργανισμός φορτώνεται με τοξίνες. Η απότομη πτώση του επιπέδου του σακχάρου προκαλεί μια αυξημένη αίσθηση κόπωσης.
  • Τα οινοπνευματώδη: Η επιφανειακά διεγερτική δράση του οινοπνεύματος αυξάνει την ανάγκη για βιταμίνες B και C.
  • Η δίαιτα φρούτων και λαχανικών: Η υπερβολική ποσότητα ινών κουράζει τον πεπτικό σωλήνα, κάτι που οδηγεί σε τυμπανισμό ή και κολίτιδα. Άλλο μειονέκτημα η πολύ χαμηλή περιεκτικότητά τους σε θερμίδες.

Οι σύμμαχοι για το σώμα και το πνεύμα
  • Τονώνουν το ηθικό: Το συκώτι, το σιτάρι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ο αρακάς, τα θαλασσινά, τα λιπαρά ψάρια, τα όσπρια και τα πλήρη δημητριακά, τα εσπεριδοειδή και τα κόκκινα φρούτα.
  • Ηρεμούν: Ο εγκέφαλος εκκρίνει μια κατευναστική ουσία, τη σεροτονίνη. Η καλύτερη ενεργοποίησή της γίνεται με την πρόσληψη τροφών πλούσιων σε σάκχαρα βραδείας καύσης, δίχως όμως να συνοδεύονται από πρωτεϊνούχες τροφές (κρέατα, πουλερικά, αλλαντικά, γαλακτοκομικά, τυριά). Οι μπανάνες περιέχουν σεροτονίνη, γι’ αυτό να τις προτιμάτε.
  • Δυναμώνουν: Για να τονώσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα, προτιμήστε τροφές που προσφέρουν ενέργεια και βοηθούν στην αποτοξίνωση. Λαχανικά πλούσια σε ίνες (πράσα, σπαράγγια, αντίβ, σέλινο), Φρούτα εποχής, φρέσκα, κομπόστα και σούπες ή ζωμούς. Το πράσινο τσάι έχει κι αυτό ευεργετικές επιδράσεις στο ανοσοποιητικό σύστημα και στην πρόληψη καρδιαγγειακών επεισοδίων.
  • Ζωντανεύουν: Η βιταμίνη C πρέπει να λαμβάνεται καθημερινά, εφόσον δυναμώνει τον οργανισμό και αναπτύσσει τους ανοσολογικούς αμυντικούς μηχανισμούς. Θα τη βρείτε στα εσπεριδοειδή, τα ακτινίδια, τις φράουλες, τα κεράσια, το λάχανο, τα καρότα.
Μοιραστείτε:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Scroll to Top