Ανακαλύπτοντας τις φετινές γιορτινές, γευστικές μας προτιμήσεις

Μια έρευνα της Cookpad –της παγκόσμιας πλατφόρμας συνταγών– για τα γιορτινά  μαγειρέματα είναι αποκαλυπτική για τις διαφορές στις γευστικές προτιμήσεις και τις οικονομικές ανησυχίες για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι μεταξύ των νέων και μεγαλύτερων Ελλήνων.

• Οι μισοί Έλληνες θα διοργανώσουν ένα γιορτινό τραπέζι αυτά τα Χριστούγεννα, ενώ οι 50+ είναι εκείνοι που μαγειρεύουν περισσότερο!
• 1 στους 3 δηλώνει ότι το κόστος των τροφίμων είναι η μεγαλύτερη ανησυχία του –σε μεγαλύτερο ποσοστό οι νέοι
• Το 77% σχεδιάζει να μαγειρέψει και να καταναλώσει παραδοσιακές συνταγές, ενώ το χοιρινό έρχεται ως #1 πιάτο προτίμησης στο κρέας
• Tα μελομακάρονα είναι το πιο αγαπημένο πιάτο απ’ όλα και 3 φορές πιο δημοφιλές από τους κουραμπιέδες
• Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία Έλληνες ανησυχούν περισσότερο για τη δημιουργία ενός νόστιμου μενού για την οικογένειά τους παρά για το κόστος του φαγητού
• Φέτος, η Cookpad δημιούργησε και μοιράζεται μαζί σας το πρώτο της Χριστουγεννιάτικο cookbook με “40 γιορτινές συνταγές για να κάνεις ΘΡΑΥΣΗ!” με σκοπό να εξοικονομήσει χρόνο, κάνοντας το φετινό μαγείρεμα παιχνιδάκι για όλους. Τώρα, όλοι μπορούν να δημιουργήσουν δωρεάν το δικό τους cookbook μέσω της εφαρμογής της Cookpad και να το μοιραστούν με τους φίλους και την οικογένειά τους παίρνοντας έμπνευση από τις συνταγές τους.

Δεν είναι μυστικό ότι το αυξημένο κόστος διαβίωσης αποτελεί παράγοντα ανησυχίας, καθώς όλοι μας αρχίζουμε να σχεδιάζουμε τα γιορτινά μας καλέσματα, βάζοντας σε προτεραιότητα το φαγητό και την οικογένεια!

Η έρευνα της Cookpad, της παγκόσμιας πλατφόρμας συνταγών, για τις συνήθειές μας στα γιορτινά μαγειρέματα αποκαλύπτει ότι το 49% των Ελλήνων θα διοργανώσει τουλάχιστον ένα τραπέζι για φίλους και συγγενείς, είτε τα Χριστούγεννα είτε την Πρωτοχρονιά, με ένα επιπλέον 40% να σχεδιάζει  να κάνει ένα τραπέζι 2-3 φορές μέσα στον Δεκέμβριο. Εκείνοι που μαγειρεύουν περισσότερο για οικογένεια και φίλους κατά τη διάρκεια των γιορτών, είναι τα άτομα  ηλικίας 50+, με 1 στους 10 (ποσοστό που φτάνει το 11%) να διοργανώνει περισσότερα από 4 τραπέζια για καλεσμένους που δεν μένουν στο ίδιο σπίτι με εκείνους.

  • Τι ανησυχεί τους οικοδεσπότες, νέους και λιγότερο νέους;
Δείτε ακόμα:  «Kitchen Lab»

Το εντυπωσιακό αποτέλεσμα της έρευνας είναι ότι η τιμή του φαγητού φέτος –με ποσοστό 29% στο σύνολο των ερωτηθέντων– έρχεται ως δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων όταν πρόκειται για τα εορταστικά τους τραπέζια σε σχέση με τη δημιουργία ενός νόστιμου μενού που θα ικανοποιεί τους καλεσμένους, η οποία και αποτελεί την πρώτη ανησυχία, αγγίζοντας το ποσοστό του 40%

Ωστόσο, η κατάταξη αυτής της “ανησυχίας για το μαγείρεμα” παρουσιάζει διαφορές μεταξύ της νεότερης και μεγαλύτερης γενιάς, με τους Έλληνες κάτω των 35 ετών να επηρεάζονται περισσότερο από την οικονομική κατάσταση. Μόνο το 42% κάτω των 35 ετών θα φιλοξενήσει περισσότερα από ένα τραπέζια σε σύγκριση με το 53% των ατόμων ηλικίας 50+.

  • Διαφέρουν οι γευστικές προτιμήσεις στις ηλικιακές ομάδες;

Οι περισσότεροι Έλληνες (77%) σκοπεύουν να μαγειρέψουν και να σερβίρουν παραδοσιακά εορταστικά φαγητά, πρακτική που αποδεικνύεται δημοφιλής μεταξύ των ηλικιών 35-49 ετών (80%). Τα μελομακάρονα με ποσοστό 35% είναι το αγαπημένο χριστουγεννιάτικο πιάτο για φέτος, ιδίως για τους νεότερους Έλληνες, και συνολικά 3 φορές πιο δημοφιλές από τους κουραμπιέδες (10%). Το πιο δημοφιλές κρεατικό είναι το χοιρινό, παραμένοντας σταθερή γευστική προτίμηση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, αλλά πιο δημοφιλές στους 50+ (41%) από ό,τι στους κάτω των 35 ετών (33%).

  • Το κόστος των τροφίμων επηρεάζει περισσότερο ορισμένες περιοχές της χώρας μας;

Οι Κρητικοί ανησυχούν περισσότερο για το κόστος του φαγητού φέτος (41%) με το 57% να εξακολουθεί να διοργανώνει περισσότερα από ένα εορταστικά πάρτι σε σύγκριση με το μέσο όρο του 51% σε όλη την Ελλάδα! Λιγότερη ανησυχία για το κόστος του φαγητού παρουσιάζουν οι Έλληνες που ζουν στη Θράκη (16%) και την Κύπρο (17%), έναντι 29% του μέσου όρου σε όλη την Ελλάδα.

Δείτε ακόμα:  ALPHA: Πρεμιέρα Νίκος Μουτσινάς Βραδιάτικα

Λίγα στοιχεία για τη μεθοδολογία της έρευνας:

Η έρευνα διεξήχθη τον Νοέμβριο 2022 απευθυνόμενη στους συμμετέχοντες σχετικά με τις μαγειρικές τους συνήθειες κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε σε τρεις Ευρωπαϊκές χώρες, σε Ελλάδα, Ισπανία και Ουγγαρία. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα συμμετείχαν 933 άτομα.

Η Στέλλα Τσάλα, Country Manager της Cookpad στην Ελλάδα δηλώνει:“Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά είναι πάντα μια περίοδος γεμάτη φαγητό, γλυκά και χρόνο με την οικογένεια. Αυτή η έρευνα μόλις επιβεβαίωσε αυτό που ξέρουμε για τους Έλληνες: παρά τις δύσκολες συνθήκες και την αύξηση των τιμών γύρω μας, επιμένουμε να γιορτάζουμε με τους αγαπημένους μας, να κάνουμε δείπνα και να αγαπάμε τα μελομακάρονα! Σε άλλες χώρες, όπως η Ισπανία και η Ουγγαρία, ανησυχούν περισσότερο για την αύξηση των τιμών παρά για τη γεύση, ενώ εμείς βάζουμε πρώτα το φαγητό και την οικογένεια. Βέβαια, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι σχεδόν 1 στους 3 Έλληνες δηλώνει ότι το μεγαλύτερο άγχος του είναι η αύξηση των τιμών, και ειδικά οι νεότεροι”.

Σχετικά με την Cookpad:

Η Cookpad είναι μια πλατφόρμα σπιτικού μαγειρέματος και κοινής χρήσης συνταγών, η αποστολή της οποίας είναι να κάνει το καθημερινό μαγείρεμα ευχάριστο. Ιδρύθηκε στην Ιαπωνία το 1997, και σήμερα η Cookpad είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 70 χώρες, 30 γλώσσες, μέσω εφαρμογής στο κινητό αλλά και στο διαδίκτυο. 100 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν την Cookpad κάθε μήνα για να πάρουν καθημερινά έμπνευση για συνταγές μαγειρικής και να συνεισφέρουν στη ζωντανή κοινότητα της σπιτικής μαγειρικής.

Πιστεύουμε ότι η μαγειρική είναι το κλειδί για ένα πιο ευτυχισμένο και πιο υγιεινό τρόπο ζωής των ανθρώπων, των κοινοτήτων, αλλά και του πλανήτη συνολικά.

Μοιραστείτε:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top