Ο ΚΟΥΡΣΑΡΟΣ Με το μπαλέτο και την ορχήστρα του θεάτρου MARIINSKY της Αγίας Πετρούπολης

Ο-ΚΟΥΡΣΑΡΟΣ-Με-το-μπαλέτο-και-την-ορχήστρα-του-θεάτρου-MARIINSKY-της-Αγίας-Πετρούπολης-MARIINSKY

Στο CHRISTMAS THEATER On Line 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – 1 ΜΑΡΤΙΟΥ 2021

Με μια από τις πιο φαντασμαγορικές χορογραφίες κλασικού μπαλέτου, τον «Κουρσάρο», κάνει πρεμιέρα το θέατρο Μαριίνσκι στο Christmas Theater on Line. Το έργο είναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο ποίημα του Λόρδου Βύρωνα και παρουσιάζει τις περιπέτειες ενός σπουδαίου Πειρατή, που ζούσε στην Κορώνη την περίοδο της Τουρκοκρατίας και ήταν ο φόβος και ο τρόμος του Πασά. Ένας ολόκληρος τουρκικός στόλος αναγκάστηκε να αγκυροβολήσει στην περιοχή για να βρει τη φωλιά του, αλλά έζησε την φρίκη και το θυμό του. Ήταν σκληρός και άγριος, αλλά διέθετε και μια μεγάλη αρετή. Την πίστη του στον έρωτα..

«Ο Κουρσάρος» έγινε μπαλέτο στα μέσα του 19ου αιώνα και, μετά από πολλές διασκευές, έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα σπουδαιότερα έργα, γι’ αυτό και ανήκει στο ρεπερτόριο των πιο σημαντικών θεάτρων στον κόσμο.

Στο Christmas Theater on Line παρουσιάζεται ολόκληρο, σε τρεις πράξεις με πρόλογο και επίλογο, με μουσική διεύθυνση του Αλεξέι Ρεπνίκοφ.

Η χορογραφία του θεωρείται ως μια από τις πιο εντυπωσιακές. Πρόκειται για το τελευταίο έργο του συνθέτη Αντόλφ Αντάμ, που πέθανε πριν το ολοκληρώσει, και συμπληρώθηκε από τον Λεό Ντελίμπ. Στηρίζεται, όπως και τα άλλα μπαλέτα των αρχών του αιώνα, περισσότερο στα χορευτικά μέρη, σόλι, ντουέτι, τρίο, παρά στο περίπλοκο δράμα. Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε είχε μέτρια επιτυχία και παρέμεινε άπαιχτο για πολλά χρόνια, ως τη στιγμή που το πήρε στα χέρια του ο περίφημος Μαριούς Πετιπά, κάνοντας σημαντικές αλλαγές στη δομή και ζητώντας τη συνεργασία των συνθετών Πούνι, Ντρίγκο, Όλντενμπουργκ, για να του δώσει τη μορφή με την οποία παρουσιάζεται στην εποχή μας. 

Ο Μαριούς Πετιπά το πρωτοπαρουσίασε στο θέατρο Μαριίνσκι το 1863, αλλά η νέα χορογραφική εκδοχή που θα δούμε και ανήκει στον Πιοτρ Γιούσεφ, έκανε πρεμιέρα στο Μαριίνσκι το 1987 και από τότε παραμένει μέχρι σήμερα στο ρεπερτόριο του θεάτρου.

Η υπόθεση του έργου
Πρόλογος

Το Ναυάγιο
Τρεις ναύτες αγωνίζονται να σώσουν το σκάφος τους κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας.
Το σκάφος βυθίζεται.

Πράξη Ι
Σκηνή 1

Η Ακτή της Θάλασσας
Η θάλασσα ρίχνει τους τρεις άνδρες, Κόνραντ, Αλί και Μπιρμπάντο, σε μια παραλία. Οι νεαρές Ελληνίδες έρχονται να τους βοηθήσουν. Ανάμεσά τους και η Μεντόρα. Ο Κόνραντ την ερωτεύεται και της λέει ότι είναι Πειρατής. Μια τουρκική περιπολία πλησιάζει και οι πειρατές κινδυνεύουν. Η Μεντόρα και η φίλη της η Γκουλνάρα τους κρύβουν, αλλά οι Τούρκοι συλλαμβάνουν τα κορίτσια και τα φυλακίζουν. Ένας κακός δουλέμπορος, ο Λανκεντέμ, λεηλατεί τις ελληνικές ακτές και, μετά από συνεννόηση με τον αξιωματικό περιπολίας, αρπάζει τα κορίτσια.

Σκηνή 2

Η Αγορά
Ο Λανκεντέμ βρίσκεται στο σκλαβοπάζαρο και υποδέχεται τον Σεΐντ Πασά, που ψάχνει νέες, όμορφες γυναίκες για το χαρέμι του. Του αρέσει η Γκουλνάρα και την αγοράζει. Καθώς απομακρύνεται, ο Λανκεντέμ του φέρνει τη Μεντόρα και εκείνος θαμπώνεται από την ομορφιά της. Είναι έτοιμος να πληρώσει οποιοδήποτε τίμημα γι ‘αυτήν. Αλλά ξαφνικά εμφανίζεται ένας νέος αγοραστής, τον οποίο η Μεντόρα αναγνωρίζει. Είναι ο Κόνραντ μεταμφιεσμένος. Καθώς η δημοπρασία προχωρά, ο Πασάς, έκπληκτος,  ζητά από το νέο πλειοδότη να του πει τ’ όνομά του. Αμέσως, ο Κόνραντ και οι ακόλουθοί του πετάνε τα ρούχα τους και αποκαλύπτεται ότι είναι οπλισμένοι πειρατές.  Μεταφέρουν τη Μεντόρα μακριά, λεηλατούν την αγορά, αρπάζουν τον Λανκεντέμ και φεύγουν προς τη θάλασσα.

Δείτε ακόμα:  Σκασμένες πτέρνες: Γιατί;

Πράξη ΙΙ
Το Σπήλαιο των Πειρατών σ’ ένα ελληνικό νησί
Οι Πειρατές χαίρονται που έχουν κλέψει μια τόσο πλούσια λεία από την αγορά και που έσωσαν τις όμορφες νεαρές γυναίκες. Χορεύοντας σε μια γιορτή, η Μεντόρα και ο Κόνραντ έρχονται κοντά. Τα άλλα κορίτσια της ζητούν τότε να τον πείσει να τις αφήσει να επιστρέψουν στα χωριά τους. Ο Κόνραντ δέχεται, αλλά ο Μπιρμπάντο και οι άλλοι άντρες θέλουν να τις κρατήσουν εκεί. Εκείνος είναι ανένδοτος και η Μεντόρα οδηγεί τα κορίτσια στην ακτή. Ο Λανκεντέμ έχει παρατηρήσει αυτή τη σύγκρουση απόψεων και, σε αντάλλαγμα για την ελευθερία του, προσφέρει στον Μπιρμπάντο ένα φίλτρο που προκαλεί βαρύ ύπνο. Το φίλτρο χύνεται πάνω από ένα μπουκέτο λουλούδια, το οποίο προσφέρεται στη Μεντόρα, που ευχαριστεί τον Κόνραντ για τον ιπποτισμό που έδειξε προς τα κορίτσια. Όμως τον αφήνει για να πάει για ύπνο, καθώς έδρασε το βαρύ υπνωτικό του Λανκεντέμ, ο οποίος βρίσκει ευκαιρία και την απαγάγει για άλλη μια φορά.

Πράξη ΙΙΙ

Χαρέμι του Σεΐντ Πασά
Η Γκιουλνάρα είναι το κόσμημα στο χαρέμι. Όταν ο Λανκεντέμ επανεμφανίζεται με τη Μεντόρα, ο Πασάς ενθουσιάζεται. Την αγοράζει και την υποδέχεται σ’ έναν κήπο για να το γιορτάσουν. Αλλά μυστηριώδεις προσκυνητές εμφανίζονται ξαφνικά στο παλάτι και καλούνται να συμμετάσχουν στην προσευχή το βράδυ.
Η Μεντόρα αναγνωρίζει τον Κόνραντ και τους άντρες του, που είναι πάλι μεταμφιεσμένοι, και με τη βοήθειά τους δραπετεύει από τον Πασά για άλλη μια φορά.

Επίλογος

Οι πειρατές πλέουν μακριά, στην ανοιχτή θάλασσα, μαζί με τον Κόνραντ, τη Μεντόρα και τους φίλους τους για νέες περιπέτειες.

Δείτε ακόμα:  Διαγωνισμός Για Την Γιορτή Της Μητέρας
Οι Πρώτες Πρεμιέρες
  • 23 Ιανουαρίου 1856, Παρίσι
  • 24 Ιανουαρίου 1863, Αγία Πετρούπολη, στο Θέατρο Μαριίνσκι με χορογραφία Μαριούς Πετιπά.
  • 31 Μαΐου 1955, Αγία Πετρούπολη με χορογραφία του Πιοτρ Γιούσεφ
  • 29 Απριλίου 1987, με χορογραφία του Πιοτρ Γιούσεφ, στο θέατρο Μαριίνσκι
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ο ΚΟΥΡΣΑΡΟΣ

Μπαλέτο σε τρείς πράξεις με πρόλογο και επίλογο και διάρκεια, 100’

Μουσική: Αντόλφ Αντάμ, Σέζαρ Πούνι, Λεό Ντελίμπ, Ρικάρντο Ντρίγκο και Πιοτρ Όλντενμπουργκ

Λιμπρέτο: Henri Vernoy de Saint-Georges και Joseph Masilier, βασισμένο σε μια  εξαιρετικά δημοφιλή έμμετρη μυθιστορία του Λόρδου Βύρωνα, που δημοσιεύθηκε το 1814.

Χορογραφία: Πιοτρ Γκιούσεφ βασισμένο στην αρχική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά

Σκηνικά: Teymuraz Murvanidze

Κοστούμια: Galina Solovyova

Φωτισμοί: Vladimir Lukasevich

ΣΟΛΙΣΤ

Κουρσάρος Κονράντ: Τιμούρ Ασκέροφ  – Κορυφαίος χορευτής του μπαλέτου Μαριίνσκι (Principal Dancer)

Μεντόρα: Αλίνα Σόμοβα – Κορυφαία χορεύτρια του μπαλέτου Μαριίνσκι (Principal Dancer)ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ON LINE:

  • Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021, στις 20.00
  • Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021 στις 16.00 και στις 20.00
  • Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021 στις 16.00 και στις 20.00
  • Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021, στις 20.00

ΤΙΜΗ ΚΩΔΙΚΟΥ: 12 ευρώ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΚΩΔΙΚΩΝ και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: 211 77 01 700, www.viva.gr, www.christmastheater.gr

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. Αγοράζετε ένα εισιτήριο / κωδικό για την προβολή της παράστασης και αμέσως, λαμβάνετε στο email σας link με τη σελίδα της παραγγελίας σας, από όπου θα μπορείτε να κατεβάσετε το παραστατικό σας (εισιτήριο).
  2. Ανοίγετε το εισιτήριό σας, παίρνετε τον μοναδικό κωδικό του barcode σας

(10ψήφιος αριθμός, πάνω αριστερή γωνία του εισιτηρίου, κάτω από το γραμμωτό κωδικό barcode)

  1. Εισάγετε τον κωδικό αυτό στη σελίδα που αντιστοιχεί στην προβολή της ημέρας που έχετε επιλέξει.

(Η είσοδος του κοινού στην σελίδα προβολής της παράστασης δύναται να πραγματοποιηθεί από την ώρα έναρξης έως και 4 ώρες μετά. Έπειτα, το login στην παράσταση, θα σταματήσει να είναι διαθέσιμο).

  1. Παρακολουθείτε την παράσταση. Καλή σας διασκέδαση!
Μοιραστείτε:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top